16 November 2015

Faux leather & fur VS. Really leather & fur

Pred pár dňami známa Švédska blogerka Kenza na svojom blogu rozprúdila diskusiu na tému či nosiť alebo nenosit kožušiny, prípadne pravú kožu. Začalo to jej milým a veľmi pekným bielym kozuskom, ktorý veľmi vadil a udieral do očí zástancom a ochrancom zvierat. Mne nedalo nevyjadrit sa a dokonca som sa rozhodla, že na túto tému napíšem príspevok aj ja! Veľmi zaujímavé je, že im vadil práve kožuch, no keď má kožené nohavice, topánky alebo kabelku, to nevadí nikomu. Z môjho pohľadu je to všetko už naozaj prehnane a pritiahnuté za vlasy. Ja nosím kožené veci a to z jednoduchého dôvodu - sú viac kvalitné a pohodlné ako len koženka, čiže jednoducho syntetické látky, proste umelina. Kožuchy nenosím, lebo sa mi až tak nepáčia a neviem si ich na sebe predstaviť, aj keď, tie moderné sú niektoré fakt krásne. No trochu mi tie pravé kožuchy prídu nechutne. Ako malá som mala odpor k maminmu pravému kozuchu a do teraz sa ho neviem ani dotknúť :-D Čo sa týka akože šetrenia životného prostredia,tak tie umelé látky a materiály sú pre prírodu oveľa viac škodlivé. Už len samotná výroba a to nehovorím o neskoršom rozklade v prírode... Ja jem mäso a všetky produkty živočíšneho pôvodu, nemienim sa ich vzdať nikdy! Aj keď, nie som úplný masozravec, úplne v pohode par dni nejem žiadne mäso, vajcia či mlieko a mliečne výrobky, no to si ani neuvedomujem. Celý život alebo dlhu dobu si to neviem predstaviť. Môjmu telu by to pravdepodobne chýbalo. Podľa mňa je prirodzené, že ľudia jedia mäso. Človek je predsa vsezravec. Ja beriem a akceptujem všetky názory! Vegetariánov aj veganov. Už v minulosti pred tisíckami rokov ľudia zabíjali zvieratá kvôli potrave a z ich koze a kožušiny si robili odev a obuv. Je to proste v nás. No hovorím o zabíjaní hospodárskych zvierat, ktoré sa chovajú na vlnu, perie, mäso, mlieko, vajcia... Z nich je aj tá koža a kožušina na odevy, obuv a doplnky. Som proti tyraniu všetkých zvierat! Spoločenských aj hospodárskych a proti zabíjaniu tých spoločenských. Takisto neuznávam testovanie liekov a kozmetiky na zvieratách. Takýmto produktom sa vyhýbam a nepodporujem ich kúpou. Myslím, že v dobe kedy je veda a technika tak ďaleko, je úplne zbytočné a neetické trápiť úbohé zvieratá. Načo? Keď v laboratóriu vedia dokonalo vytvoriť umelú,no plne funkčnú ľudskú kožu, ktorá dokáže reagovať ako pravá. 
Snáď som povedala všetko, čo som chcela. :-)
Mier... 

<3 K. 


No comments:

Post a Comment