2 August 2014

Kód 9

Poznáte Jozefa Banáša?? (to je otec tej slávnej Adely). V súčastnosti patrí medzi najpopulárnejších autorov na Slovensku. A je aj autorom knihy s názvom Kód 9, ktorá mi robila spoločníčku v upršaných prázdninových popoludniach.  
V knihe je vpísaný príbeh Michala Kráľa (poslanec SR), ktorý miesto plánovanej exotickej dovolenky sa stane akýmsi poslom tajných šifier.Na začiatku príbehu sa Michal akousi náhodou ( nič nie je náhoda všetko je vpísané v nás) stretne s Kumari, ktorá mu vysvetľuje jeho poslanie. Prvé stránky ma veľmi zaujali a v mnohých chvíľach som sa ja,hlboko veriaca, musela pozastaviť a myšlienkach uistiť, že čítam len román. Prečo?? Pretože vyvracia isté veci, ktorým hlboko verím a prišlo mi to akoby zosmiešňoval históriu mojej viery. 
Avšak, keď som sa dostala do deja tieto moje "problémy" sa stali maličkosťou. S Michala sa miestami stal akčný hrdina, ktorý prežil aj útoky vrahov tajnej organizácie. Organizácia sa silou mocou snažila prekaziť jeho poslanie. Postupne má prenášať od vybraných ľudí isté symboly. Oni mu v celom deji príbehu naznačujú, že od jeho činov závisí osud sveta. Čitateľ sa však nedozvie čo bolo tým cieľom. Čo sa stalo po úspešnom ukončení misie. (úspešnosť bola jasná, pretože v celej knihe sa Michalovi ani len vlások nepohne) Teda na pár miestach sa zatriasla zem. 
Celá dejová línia bola na môj vkus veľmi mystická, hmlistá a jednoliata. Je mi ľúto no po krásnom začiatku, kde som cítila spomínané rozhorčenie ( aj keď mi prišlo ako mierne kopírovanie Dana Browna) prišlo pre mňa sklamanie. Záblesky pekných filozofických myšlienok (ktoré ma potešili) sa strácali v ľahkom deji a (pre mňa nepochopených) Jánových radách.
Avšak, veľké pozitívum pre mňa je sila lásky, ktorú naozaj cítiť. Lásky či už k svojej viere, poslaniu, dcére, žene..... Sila, ktorá dokáže spojiť ľudí, čo sa strácajú. Sila liečiaca rakovinu a prázdnosť duše. 
Aj keď sa zdá možno moja recenzia negatívna, táto kniha má v sebe isté čaro a určite ju odporúčam. Nepatrím medzi čitateľov čítajúcich deň noc, no Kód 9 ma prinútil čítať aj keď už rezali oči. A ako som spomenula, isté myšlienky vás prinútia rozmýšľať aj nad sebou a určite každého do istej miery začne provokovať. Samozrejme, obdivujem autora za odvahu pustiť sa do takejto ťažkej témy v našej krajine. 
xoxoZuúJ.

No comments:

Post a Comment