18 August 2013

am I free?? ....

Po zhliadnutí filmu, ktorý rozpráva skutočný príbeh,  INTO THE WILD neustále rozmýšľam o slobode. Čo pre ľudí znamená, kde ju nájdeme a vlastne čo si pod pojmom sloboda predstavujeme. Zistila sa, že napriek tomu ako po nej túžim neviem odpovedať na ani jednu z týchto otázok......
Žijem v krajine, ktorá si pripísala prívlastok "slobodná". Prečo sa potom tak necítim? Po týždni rozmýšľania na túto tému som prišla len k zhrozeniu, že neviem dopovedať na spomenuté otázky a na to, že vôbec nie som slobodná. Závislosť od materiálnych vecí nás ženie do kúta, kde môžeme dýchať len ak na to máme dostatočné množstvo prostriedkov. A ak nemáme? Smola! Časom sa udusíme a to len našou vinou. 
Zmocnil sa ma strach, že ten hľadaný pocit nájdem len ak zmiznem. Ujdem do hôr, kde budem žiť a hrať sa na Crusoa. Lenže ja som dieťa 20. storočia, ktoré je tak rozmaznané, túži po teplej vode a kontaktu so svetom. Ja obdivujem ľudí, ktorí to dokážu, no tiež to nepokladám za slobodu. Podľa mňa to je útek a utekať budú musieť celý život. A ja nechcem byť utečenec, ja chcem byť slobodná. Mladík v spomenutom filme ma o tom presvedčil. Utekal pred rodičmi, pred svetom a pritom chcel byť šťastný. Lenže na konci filmu je krásne zobrazené, ako človek dosiahne naozajstné šťastie len keď sa má s kým oň podeliť. Chlapec dosiahol všetko čo chcel, no nakoniec umiera sám. 
Moja maminka sa pred časom čudovala ako je moja generácia rozlietaná. " Len sa zbalíte a idete." Vtedy som rozmýšľala ako to muselo byť hrozné nemôcť ísť do veta a spoznávať ho. Lenže to, že my sa dnes môžeme zbaliť a ísť, je dôsledok bojov generácie mojej maminky( za čo som im nesmierne vďačná) mala by to byť prirodzenosť a nie boj. Nie je to tá sloboda. 
Závislosť na médiách, peniazoch , na veciach....proste na všetkých podobných vymoženostiach ma postupne zabíja, no ja nevládzem bojovať. Nechcem bojovať! Nechcem bojovať o slobodu, ktorá by mala byť mojou prirodzenosťou. Som slobodná v srdci takže už len "stačí" pustiť to von. Ozajstná sloboda nie je ujsť do hôr, žiť ako v 60. rokoch v komunitách hippie alebo založiť nejaké iné spoločenstvo ak mi to nie je prirodzené. Sloboda pre mňa znamená žiť uprostred všetkých vecí a ostať sám sebou. Nájsť pokoj v srdci a žiť si svoj život a nechať žiť ostatných. 
Želám si aby som ho našla, želám si aby ste ho vy našli. Netreba bojovať so svetom ale so sebou. Lebo všetko začína od nás......xoxo Zuú 





No comments:

Post a Comment