16 March 2013

Ružová nie je len pre Barbie!/ Pink isn´t for Barbie only!

Môžete ju milovať, môžete ju nenávidieť, no najlepšie bude prijať ju takú, aká je. Kontroverzná ružová, farba, ktorá provokuje azda najviac zo všetkých, sa vracia vo veľkom štýle. Nanovo sa ju rozhodli angažovať aj módni návrhári, čím dali jednoznačne najavo, že ženskosť a sladký symbol nežnosti jednoducho patria k sebe. Neveríte?

Asociácií by sme ale našli viacero. Či už je to oná sladkosť, umelosť, láska, deň svätého Valentína alebo detská izba päťročného dievčatka, vo všetkých prípadoch hrá hlavnú rolu. Osobne sa mi s ružovou spája aj nie veľmi lichotivé stelesnenie akejsi naivity a hlúposti – bábika Barbie, neodmysliteľná súčasť detstva miliónov dievčat. Už niekoľko desaťročí sa vôbec nezmenila; vystačí si iba so svojou krásou, dlhými vlasmi a ružovými šatočkami. Vďaka tomu, že sa stala ikonou, výborne sa jej darí túto predstavu šíriť ďalej. Aj keď, je to predsa len hračka...

Iný príklad a tak trochu zvierací protiklad bábiky po ôsmich plastických operáciách je o nič menej populárna Hello Kitty. Roztomilá mačička, ktorá bez ružovej nedá ani ranu. Najlepšia kamarátka prevažne dievčatiek vo veku od štyroch do desať rokov. Tie však význam neprehliadnuteľnej a sladkej farby pochopia až neskôr.
Čo na ňu hovorí nedôverčivý módny svet? Prvýkrát na ňu výraznejšie upozornila parížska módna návrhárka s talianskymi koreňmi Elsa Schiaparelli v roku 1938, kedy uzrel svetlo sveta jej prvý parfum „Shocking“, podľa názvu, ktorý prisúdila svojej obľúbenej krikľavoružovej farbe. Je to zároveň jedna z najtrefnejších definícií – „Shocking“, teda šokujúca. Žiadnej inej farbe by sa tento prívlastok nehodil lepšie.

Na druhej strane, niektoré módne kritičky sa zhodujú na tom, že jedno zo zlatých pravidiel módy a štýlu je NEnosiť ružovú. Dôvod? Príliš dievčenská. Nevhodná pre ženu ani dámu. Aj v odborných kruhoch sa stala neoficiálnym tieňom naivnej mladosti či detstva. Našťastie, dizajnéri a trendy si myslia niečo iné. Je najmä ich zásluhou, že povrchný svet vysokej módy môže aj naďalej snívať svoje ružové sny.
Ostáva už len otázka, ako ju teda nosiť. Tá pravá neexistuje – na výber je množstvo odtieňov, od sladkej farby cukrovej vaty cez príjemnú svetlú lososovú až po tmavú a fuksiovú. Horúcim tipom tejto sezóny je jemný pastelový odtieň, ktorý už na červenom koberci spropagovala nejedna prominentná tvár a ostáva už len čakať, akým spôsobom sa premietne do jarných šatníkov, určených do práce a na každodenné nosenie.

Nemenej dôležitá je voľba materiálu, tá dokáže do veľkej miery ovplyvniť výsledný dojem. V spojení s jemným materiálom a akýmkoľvek kúskom v bielej farbe vytvoríte predstavu nežného neviniatka. Naopak, kontroverzná koža výrazného fuksiového odtieňa nenechá nikoho na pochybách, že pred ním stojí skutočná šelma. Možno Hello Kitty, zbavená detských ilúzií, vyrovnaná a dospelá.
Kombinujte pokojne aj s čiernou – je to jedna z mála farieb, ktorými nemôžete nič pokaziť, a ak sa necítite na celoružový outfit, siahnite aspoň po doplnkoch v nie príliš kričiacom odtieni.

No a na záver už iba pamätné slová Reese Whiterspoon, ktoré zazneli v najružovejšom Hollywoodskom filme posledných rokov - Pravá blondínka: „Kto si myslí, že oranžová nahradí ružovú, ten je na hlavu!“

diva.sk

 H&M
MANGO

 MANGO
 MANGO
MANGO

 MANGO
 MANGO
 MANGO
 H&M
 H&M
MANGO

No comments:

Post a Comment