30 July 2012

??? SAMOTA

Čo je to SAMOTA?? Mnohý z nás sa to bojíme len vysloviť a druhý ju vyhľadávajú. Samota tak nenávidená, no druhými obľúbená. 
Človek už od počiatku vyhľadáva spoločnosť. Nevieme žiť v izolácií- mimo spoločnosti. Je to prirodzené a ja to nikomu nezazlievam a chápem, no zároveň sa čudujem. Samota v istej chvíli robí ľudí silnejšími a pevnejšími.
Ja som spoločenský typ. Spoločnosť vyhľadávam, pretože mám rada zábavu ale aj vážne rozhovory. No samote sa nevyhýbam, ba dokonca niekedy som aj rada sama. Len tak si sadnem a rozmýšľam. Aj keď vtedy ma často chytajú depky:). 
Strach, že človek ostane sám je prirodzený. Však, kto by chcel ostať sám? No musím si povedať, že nie je samota ako samota. Samota odsúdených ľudí- vyvrheľov bolí. Človek je v tej pozícií nedobrovoľne, no často krát vlastným pričinením. Samota dobrovoľná (ktorú mám ja rada) je príjemná. Oddych a vydýchnutie  potrebuje každý, no netreba to preháňať. Medzi týmito Samotami existuje veľmi tenká hranica. Keď ostanete v tej druhej samote o čosi dlhšie, môže sa stať, že prejdete k odcúdeniu. Nemusíte vedieť ani ako a zrazu ste tam. 
Aj v tomto platí staré dobré pravidlo, že treba byť prirodzený. Možno sa aj budete cítiť sám ale je to možno lepšie ako nasilu v spoločnosti, ktorej nie ste súdený. Nevyhýbajte sa spoločnosti ale nebudte príliš chtivý. Neodkláňajte sa príliš ale ani sa neprikláňajte. 




 (jedna z mojich čarbaníc počas nudenia v škole) 
...SAMOTA - najlepší priateľ, no ešte väčší nepriateľ

No comments:

Post a Comment